شعر البواب

البواب

بقلم /صبرين محمد الحاوي/مصر

بواااااااب

بواب ودي شغلتي وبقضي الحاجة

للسكان

وانامش بعتب عليك يازمان ولا علي

اللي كان

يخلي ابن الاكابر ينزل

وينهان

ويبقي البوااااب شغلتي وسايبها

للنسيان

واااانا حبيت صبية عيونها كما

الغزلان

وضاع

كل اللي حيلتي في عيونها وكانت

الوان

وجات الصبية في يوم

وماكانش له لزوم تقولي تاجر

مع التجار

دانته ابو الرجولة واشطر

من الشطار

وضحكتلي ضحكة البنية

وعيونهاكانت

خمرية

وفيهم ضاعت حياتي

وصبحت من اللي جار عليهم

الزمااااان

بعد اما كنت فارس من

الفرساااااان

وبقي البواب شغلتي اللي

انسجنت فيها

وانا السجاااااااان

بقلم /صبرين محمد الحاوي/مصر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *